The data privacy settings of your browser prevent this site from functioning properly. Please open the site in a new tab. Alternatively, you can allow cross-sitetracking in your browser.
Open in new tab
Regional Sales Manager Italy (m/f/d) - Job - Karriere - Esders GmbH

Regional Sales Manager Italy (m/f/d)

Esders GmbH is a manufacturer of measuring devices for personal and environmental protection. As a family business with more than 140 employees and subsidiaries in China, Poland, the Netherlands and Brazil, we value reliability, quality and personality. Our passion is our motto: passion for technology!

Are you looking for a company that stands out from the rest, where family friendliness and work-life balance are not just empty promises? Then support us with your talent.

Your perspective:

  • New Client acquisition
  • Up and cross-selling as well as client support for our existing customers
  • Introduction of our device technology to new customer groups
  • Assessing market for new trends, gathering feedback, and identify opportunities for growth.
  • Building and maintaining strong relationships with customers
  • Pro-actively engaging with prospects, building rapport, and delivering compelling sales presentations
  • Proactively engaging with the market, identifying decision makers, Participating in industry events    
  • A very well supported, high-turnover sales territory

Your profile:

  • 10 years and more active sales experience, with at least 3 years as Reginal Sales Manager
  • Experience working with a CRM and ERP software
  • You have a passion for sales, enjoy interpersonal contact and are a talented communicator
  • You are team-oriented and have exceptional organizational sales skills
  • You act in a very structured, analytical and proactive manner
  • You are self-motivated and result driven
  • You thrive in fast pace environment

Our offer:

  • A performance-oriented, competative salary
  • Mid-range company car for private use as well
  • A high-turnover, compact sales territory
  • Helpful team in the office
  • A family-friendly certified company working atmosphere
  • Extensive introduction phase with strong support and training
Submit application
Scope of activities
Sales and commerce
Career level
Professional
Working time
Full time
Location
Italy

Mit nun mehr als 140 Mitarbeitenden, davon zwanzig in der Entwicklung, wächst das Unternehmen stetig. Dabei greifen wir zu einem großen Teil auf selbst ausgebildetes Fachpersonal zurück und versuchen Perspektiven für die Entwicklung zu geben. So ist unser Produktionsleiter früher der erste Auszubildende im Unternehmen gewesen.

Erfolg ist Teamarbeit!

Unser Rückgrat ist unser Fachpersonal, Spezialist:innen mit großem Engagement. Zukünftige Fachleute bilden wir selbst aus. Und das mit sehr großem Erfolg. Im Schnitt sind 10 bis 15 % unseres Personals Auszubildende. Die gute Firmenentwicklung ermöglicht bis heute die Übernahme aller Auszubildenden.

Ende 2013 entschlossen wir uns in unserem Unternehmen das BGM einzuführen, um die Gesundheit unserer Mitarbeitenden zu fördern und um ihnen bewusst zu machen, wie wichtig ihre Gesundheit ist. Unser erarbeitetes Leitziel ist es, die Mitarbeitergesundheit zu stärken, die Arbeitsfähigkeit langfristig zu erhalten, die Mitarbeiterzufriedenheit und das Betriebsklima zu fördern. Denn viele Aspekte beeinflussen unsere Gesundheit sowohl im Firmen-, als auch im privaten Umfeld.
 

Contact

Lisa Schoneville
show e-mail